بستن



تقريبا نيمي از کاربراني که از سيستم عامل ويندوز استفاده مي کنند از قطعات نصب شده داخل کيس اطلاعاتي ندارند ، به طور کلي کساني که به هر نحوي با رايانه‌ سر و کار دارند، مي‌دانند يکي از لازمه‌هاي از پس کار با آن برآمدن، آشنايي با انواع قطعات و کارکرد آنهاست. اين آشنايي براحتي به‌دست نمي‌آيد، زيرا نه فروشنده‌ها حوصله و وظيفه‌ توضيح آنها را دارند، نه يافتن جايي که همه‌ اين قطعات را گرد هم آورده و براي ما تشريح کند، ساده است. به‌همين دليل تصميم گرفتم شما را با بسياري از قطعات مهم به کار رفته در رايانه‌هاي شخصي آشنا کنم تا با آگاهي بيشتري رايانه‌ شخصي خود را انتخاب کنيد. البته در مقالات مختلف توسط آقاي صبح خيز به صورت جداگانه در مورد بعضي از قطعات مقالات تخصصي در سايت قرار گرفته است ولي با اين حال اجازه بدهيد به صورت مختصر 8 قطعه اصلي که در هنگام اسمبل کردن يک سيستم در کنار هم قرار مي گيرد و يک کيس را تشکيل مي دهد را براي شما معرفي کنم . 


8 قطعه شامل مادربرد ، سي پي يو (پردازنده) ، حافظه رم ، هارد ديسک ، پاور (منبع تغذيه) ، اپتيکال درايو ،کارت گرافيک و کيس مي باشد .

مادربرد asus h97m e motherboard lga 1150 ايسوس 




هارد هاي اکسترنال: 

اصلي ترين قطعه که وظيفه اتصال و رابطه بين قطعات اصلي سخت افزار را بر عهده دارد . مادربرد اصلي‌ترين بخش يک رايانه به شمار مي‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزي و ارتباط دادن آن با قسمت‌هاي ديگر است.

خود پردازشگر با هيج کدام از ابزار آلات بيروني ارتباط مستقيم ندارد و همان طور که از نامش پيداست تنها يک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجي (به جز در موارد معدود) توسط BIOS (بايوس) انجام مي‌گيرد و در حقيقت بين پردازشگر و ورودي/خروجي‌ها همواره يک مدار واسط وجود دارد.





کاربرد سي پي يو پردازنده




کاربرد سي پي يو (پردازنده) : 


مغز يک کامپيوتر سي پي يو (پردازنده) مي باشد و وظيفه اصلي آن همانطور که از نامش پيداست پردازش است .

سي‌پي‌يو به انگليسي: Central Processing Unit يا CPU يا پردازنده به انگليسي: Processor، يکي از اجزاء رايانه مي‌باشد که فرامين و اطلاعات را مورد پردازش قرار مي‌دهد.

واحدهاي پردازش مرکزي ويژگي پايه‌اي قابل برنامه‌ريزي‌شدن را در رايانه‌هاي ديجيتال فراهم مي‌کنند، و يکي از مهم‌ترين اجزاء رايانه‌ها هستند. محل قرار گيري آن بر روي مادربرد را مي توانيد در تصوير مشاهده کنيد .



رم 4 گيگابايت هايپر ايکس 1600 کينگستون kingston hyperx 4gb 1866mhz ddr3






حافظه رم : 

بيشتر کاربران حافظه رم را از روي عنواني که به آن معروف شده يعني افزايش دهنده سرعت ويندوز مي شناسند و شايد زياد با کاربرو وظيفه اي که به عهده داره آشنا نباشند . حافظه تصادفي به انگليسي: Random Access Memory يا رَم به انگليسي: RAM نوعي حافظه براي ذخيره‌سازي موقت اطلاعات رايانه‌اي است. يک رم به داده‌هاي ذخيره شده اجازه مي‌دهد تا مستقيماً در هر مرحله تصادفي در دسترس باشند در مقابل ديگر رسانه‌هاي ذخيره داده مثل هارد ديسک ها، سي دي ها، دي وي دي‌ها و نوارهاي مغناطيسي و نيز انواع حافظه‌هاي ابتدايي مثل حافظه درام اطلاعات را به خاطر محدوديت طراحي مکانيکي به طور متوالي در مراحل ازپيش تعيين شده مي‌خواند و ثبت مي‌کند بنابراين زمان دسترسي به داده‌ها به مکان ان بستگي دارد.





هارد 4 ترابايت وسترن ديجيتال بنفش western digital purple surveillance storage 4tb هارد ديسک



محبوب ترين قطعه در ميان کاربران ، چرا محبوب ؟ بدليل اينکه کاربران علاقه مند به هارد هاي با ظرفيت بالا هستند که آرشيوهاي موسيقي و فيلم خودشان را در آن ذخيره کنند و هميشه به اين موضوع فکر مي کنند که ظرفيت هارد اينترنال را افزايش بدهند يا از هارد هاي اکسترنال استفاده کنند . هارد وسيله‌اي است با يک يا چند صفحه که سطح آن‌ها با موادي پوشش داده شده که بتوان داده‌ها را به طور مغناطيسي بر روي آن‌ها ضبط نمود.


اين وسيله علاوه بر صفحه‌هاي مذکور حاوي هدهاي خواندن/نوشتن، سازوکارتعيين محل هد، و موتوري است که در محفظه‌اي جاي داده مي‌شود تا از آلودگي‌هاي خارجي در امان باشد.
اين محيط محافظت شده به هدها امکان مي‌دهد تا به اندازه? ?? تا ?? ميليونيم اينچ از سطح صفحه‌اي که عموماً ???? تا ???? دور در دقيقه مي‌زند فاصله داشته باشد بنايراين حجم داده‌هاي قابل ذخيره‌سازي وسرعت دستيابي به آنها نسبت به فلاپي‌ديسک‌ها بسيار بيشتر است.
در ديسکهاي سخت جديد که به آنها دوربالا نيز گفته مي‌شود، سرعت چرخش ديسک به ????? دور در دقيقه (RPM) مي‌رسد. ظرفيت ديسک‌هاي سخت به مراتب از فلاپي ديسک‌ها بيشتر بوده و هر روز به ظرفيت آنها افزوده مي‌شود به عنوان مثال امروزه ظرفيت متوسط ديسک‌هاي سخت در حدود ? ترابايت است. در ديسک‌هاي سخت چند صفحه ديسک جاي داده مي‌شود تا ديسک گردان بتواتند به بيش از يک صفحه دستيابي داشته باشد.

چگونه يک منبع تغذيه خوب خريداري کنيمپاور (منبع تغذيه) : 



يکي از قطعاتي که در هنگام خريد بايد به آن دقت بيشتري داشته باشيد و به قول افراد فني هر چه بابت آن پول بپردازيد ضرر نکرده ايد پاور مي باشد . منبه تغذيه تنها قطعه اي مي باشد که در صورت خراب شدن تمام قطعات را تحت تاثير قرار ميدهد . توليد کنندگان پاور در سرتاسر جهان به شما توصيه مي کنند پاوري را انتخاب نماييد که حداقل 10% بالاتر از حداکثر توان سيستم شما قدرت داشته باشد. با توجه به اينکه بهترين عملکرد پاور در هر سيستمي معمولا در محدوده اعمال بار بين 40-60% توان کلي پاور است، پيشنهاد مي شود جهت ايجاد بهترين شرايط عملکرد پاور و همچنين کاهش مصرف انرژي (کاهش اتلاف انرژي پاور) در انتخاب پاور کامپيوتر خود دقت نماييد.

براي رسيدن به اين هدف، ابتدا توان پاور خود را متناسب با نياز سخت افزاري سيستم خود در نظر گرفته و از پاورهاي با مدار اصلاح ضريب توان (Active PFC) و داراي راندمان بالاتر از 80% (80 PLUS Ready) ، استفاده نماييد.

(چگونه يک منبع تغذيه خوب خريداري کنيم)

کارت گرافيک 2 گيگابايت palit geforce gtx 750 stormx 2gb 128bit ddr5 پليتکارت گرافيک : 



معمولا کاربران در هنگام خريد قطعات سخت افزاري اول بودجه خود را در نظر مي گيرند و سپس به سراغ کارايي قطعه مورد نظر ميروند در صورتيکه بايد جايي اين دو موضوع باهم تغيير کند . اول کارايي و کاربرد و دوم هزينه اي که مي خواهيد پرداخت کنيد بايد اولويت داشته باشد .

براي خريد کارت گرافيک هم به همين شکل مي باشد . اول در نظر بگيريد چه کاري مي خواهيد انجام بدهيد سپس با يکسري تحقيق قطعه مورد نظرتان را خريداري کنيد . کارت گرافيک يک کارت توسعه است که تصاوير خروجي را براي نمايشگر توليد مي‌کند. اکثر کارت‌هاي گرافيک، توابع مختلفي مانند شتاب دهنده‌ي رندر صحنه‌هاي سه‌بعدي و دوبعدي، رمز گشايي کردن MPEG-2/MPEG-4، خروجي تلويزيون و يا قابليت اتصال چند مانيتور را ارائه مي‌کنند. امروزه بيشتر پردازنده ها داراي کارت گرافيک داخلي يا همان GPU هستند .


منبع : آسارایان 

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1394/3/03     
تعداد مشاهده :3755
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : کامپیوتر


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 131
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.